school school school - Reisverslag uit Bahir Dar, Ethiopië van Laura Boersen - WaarBenJij.nu school school school - Reisverslag uit Bahir Dar, Ethiopië van Laura Boersen - WaarBenJij.nu

school school school

Blijf op de hoogte en volg Laura

09 November 2013 | Ethiopië, Bahir Dar

Woensdag na het gebruik maken van het internet hebben we nog wat ansichtkaarten gekocht, om op te sturen. Toen we thuis kwamen hebben we nog even de laatste dingetjes aan school gedaan en rond kwart voor 8 konden we eindelijk eten. Alweer patatjes, oeps. Gelukkig ook nog wat groente dingen er bij. Daarna nog met Aynalem gepraat over hoe we de drama met Mustofa op gaan lossen, tot de conclusie gekomen dat het beter was om een ander te regelen. Dus Aynalem heeft een nieuwe chauffeur voor ons gefixt, Esaya. Rond half 10 maar weer klaar gaan maken voor bed.

Donderdag ochtend belde Mustofa met de vraag of hij langs moest komen om ons weg te brengen. Aynalem antwoordde met ‘Je mag langs komen, om je geld te halen’. Arme jongen natuurlijk helemaal in de war, maar eigen schuld, dikke bult. Dus een paar minuten voor half 8 stond ie voor de poort, met een dodelijk vermoeid gezicht. Tamara gaf hem het geld, zelfs nog wat fooi voor de keren dat hij ons heel aardig heeft geholpen met onze spullen. Mustofa telde het geld en begon te mopperen dat het te weinig was. Aynalem geïrriteerd, wij geïrriteerd en Habte die maar even buiten kwam kijken wat er allemaal aan de hand was. Na wat gekibbel en op een kalender gekeken te hebben is hij vertrokken. Aynalem vond dat Mustofa niet helemaal goed bij zijn hoofd was, daar waren wij het wel mee eens. Afijn, om 10 over half 8 stond Esaya klaar om ons op te pikken (20min te vroeg), wij snel klaar gemaakt en samen met Habte, bij hem achterin gesprongen. Aardige gozer, maar ja dat zeiden we over Mustofa ook, we zullen het zien. Op stage weer druk in de weer geweest en om kwart voor 12 waren we weer thuis. Even rustig gekletst en toen ben ik weer aan het wassen geslagen. Het ging een stuk vlotter dan de vorige keer, ik leer het al. Tussendoor nog gegeten en na het wassen nog het een en ander voor school gedaan, wat geschreven en spelletjes gedaan. Rond half 5 begonnen met het maken van de vilten naaidoos die ik van mijn ouders voor kerst had gekregen, oeps. Rond half 7 gaan eten, rijst en daarna ben ik weer verder gegaan aan mn knutselwerkje. Om ongeveer 9u was ie af en toen was het tijd om naar bed te gaan.

Vrijdag weer naar stage, drukdrukdruk. Bij thuiskomst is Tamara maar eens gaan wassen, gezellig zitten kletsen over van alles en nog wat en daarna weer aan school. Observatielijsten, verslagen, activiteiten bedenken etc…. om 16u was ik klaar dus even de was binnen gaan halen die Dasash voor ons gedaan had (lakens, broeken, vesten). Netjes opgeruimd (ook dat leer ik al) en daarna op ons schone bedje nog wat spelletjes gedaan. Rond 7uur stond het eten klaar, nog even zitten kletsen en toen vroeg ons bedje in gegaan, zaterdag weer een hoop leuke dingen te doen!

Vandaag (zaterdag) lekker tot een uurtje of half 9 “uitgeslapen”, rustig aan gedaan. Toen ik een eitje wilde bakken viel de stroom uit, dat heb ik weer. Dacht ik dan maar eerst te gaan douchen, was er geen water, aarghhh. Maar even wat andere dingen gaan doen en na een kwartier was er weer stroom, dus heel snel een eitje gaan bakken. Samen met Tamara nog wat geschreven en met Fikreab Arabische spongebob gekeken, haha. Daarna buiten gaan kijken wat Dasash aan het doen was en even in het zonnetje toe zitten kijken hoe ze de was deed. Ik ben echt fan van Dasash, het is zo’n lieve meid! Tamara had nog een shirtje wat ook even in de was moest. Het shirtje was gister al gewassen, dus ze zat al te kijken. Maar ja, hoe leg je aan een doof meisje uit dat er een vogel op het shirtje had gepoept, een hoop gegiebel later (handen wapperen als een vogel, en je kont laten zien) snapte ze het en moest heel hard lachen. Toen vonden we het tijd om maar een soort van te gaan douchen, dus lekker de haren gewassen en opgefrist en rond half 12 richting het Papyrus hotel gegaan voor WIFI!