Happy birthday to me - Reisverslag uit Bahir Dar, Ethiopië van Laura Boersen - WaarBenJij.nu Happy birthday to me - Reisverslag uit Bahir Dar, Ethiopië van Laura Boersen - WaarBenJij.nu

Happy birthday to me

Blijf op de hoogte en volg Laura

02 November 2013 | Ethiopië, Bahir Dar

Na m’n laatste verslag hebben we nog 2u op de universiteit gezeten, nog wat kletsen en vanalles voor school gedaan. Daarna door Mustofa opgehaald en naar huis gebracht, waar we ook weer voor school bezig zijn geweest. Rond 6u zijn we eten gaan koken, pasta en een gebakken ei, super lekker! Toen we klaar waren met eten kwam Aynalem thuis van de universiteit, met…. 2 zakken patat. Hadden wij dat! Gelukkig toch een beetje gekregen en wat hebben we gesmuld! Daarna nog een banaan en toen paste er niks meer bij. Lekker vroeg het bed in gedoken, nog wat muziek geluisterd, liggen kletsen en toen gaan slapen.
Donderdag vroeg het bed uit en om 8u op naar de Felege abay school. Weer met de kinderen gewerkt, ze bloeien helemaal op als wij er zijn. De leerkrachten tonen ook steeds meer interesse dus het gaat de goede kant op! Rond 12u waren we weer thuis, even wat rijst gegeten. Toen ik besloot om naar de WC te gaan, vond de deur van de WC dat ik er niet meer uit mocht. In paniek Tamara geroepen en na een paar minuten had ze me bevrijd, pfoe. Daarna weer aan school gezeten tot half 6, tussendoor wel even koffie gedronken. Toen we weer het huis uit liepen rook de hele tuin heel erg lekker! Aynalem en Dasash waren koekjes en chips aan het maken voor mijn verjaardag! Wat een schatten! Even toe zitten kijken en toen mochten we wat proeven, en o wat was dat lekker! Dat vond Fikreab ook, die had 2 koekjes gepikt, hoop hilariteit toen ‘k m achterna zat om m’n koekjes terug te krijgen. Daarna nog wat geschreven en om half 7 was het al weer tijd om pasta en rijst te eten, met koekjes en chips als toetje.. haha. Daarna meteen onze kamer ingedoken en heel verslaafd spelletjes gespeeld op onze computer (patience, solitaire etc.). Om half 9 kwam Aynalem even langs om te zeggen dat Habte ons miste, dus eventjes naar de huiskamer gelopen en zitten kletsen. Daarna nog een begin gemaakt met een sinterklaasgedicht, slap gelegen om het rijmen omdat we niet meer konden stoppen. ‘slaap lekker, want morgen gaat vroeg de wekker’, ‘ik ga nu stoppen, dit is net zo grappig als moppen’. Uiteindelijk toch in slaap gevallen.
Vrijdag was het mijn verjaardag! Dus ’s ochtends vroeg aan tafel het cadeautje open gemaakt wat ik van m’n ouders had meegekregen. Een nieuwe “kraal” voor aan m’n pandora armband, erg leuk! Er werd voor me gezongen en daarna als de wiedeweerga klaargemaakt voor stage. Op stage weer met de kids aan de slag geweest en rond 9u kwam Aynalem met haar klas van de universiteit bij ons kijken. Veel gedaan, vragen beantwoord en materialen laten zien. Ze waren erg nieuwsgierig en enthousiast, leuk om te zien. Eenmaal thuis gezellig met Aynalem samen gegeten en daarna aan de slag gegaan voor school. Rond 4u maar gaan douchen zodat ik weer schoon en fris zou zijn wanneer we ’s avonds uit eten gingen. Toen ik uit de douche kwam mocht ik niet meer naar de huiskamer, Tamara wel, dus ik had al vrij snel door dat ze wat aan het doen waren voor m’n B’day. Eenmaal helemaal aangekleed en klaargemaakt mocht ik zelfs m’n kamer niet meer uit, dat had ik weer. Gelukkig al vrij snel geroepen door Tamara dat ik mocht komen. Toen ik de huiskamer binnen kwam stonden Aynalem, Tamara, Fikreab en een stuk of 8 kinderen voor me te zingen en werd ik bedolven onder bloemblaadjes. Ik mocht mijn eigen kaarsjes aansteken (nadat ze 10x omgevallen waren lukte het eindelijk) en een brood aansnijden. We kregen een bord met popcorn, brood, koekjes, chips, banaan en sinaasappel, en daarbij nog een klas coffee cola (BAH!). Lekker zitten smullen en ondertussen de cadeautjes uitgepakt. 2 traditionele ‘bakjes’ gekregen, waar de bedoeling van is dat je ze op hangt en dan beschermen ze (of zoiets). Van Dasash elastiekjes voor m’n haar gekregen en van een vriendin van Aynalem nog 2 pakken koekjes (1 met aardbei en 1 met chocola, jummie!).
Na nog een soort mini fotoshoot met de halve familie kwam Habte eindelijk thuis. Snel klaargemaakt en om kwart over 7 de deur uit gestapt en opzoek gegaan naar een hotel om lekker te eten. Bij het hotel hadden we wifi, YES! Dus toch even met ouders, zusje en Barry kunnen praten. Met Tamara een cheeseburger en spaghetti carbonara gedeeld. Toen ik een hap van de cheeseburger nam, zat er natuurlijk een stuk groene peper in, het zal eens niet zo zijn. Weer hard uitgelachen door Aynalem en de familie, daar begin ik al aan te wennen. De spaghetti carbonara na een paar hapjes laten staan, het was erg lekker, maar de cheeseburger vulde goed. Nog wat zitten kletsen en rond half 10 weer richting huis gegaan. Eenmaal op bed was het al half 12, we waren bekaf dus snel in slaap gevallen.
Zaterdagochtend werden we eerst wakker van Habte die zich klaar aan het maken was voor werk, beetje jammer maar ik heb gelukkig nog een uurtje kunnen slapen daarna. Om half 9 maar het bed uit gegaan, lekker een eitje gebakken en tot een uurtje of 11 aan school gezeten. Daarna foto’s uitgezocht, geschreven en toegekeken hoe Dasash onze was aan het doen was. Het is fascinerend om te zien, het gaat 3x zo snel als bij ons, haha. Terwijl we buiten zaten kwam er een enorme zwerm roofvogels over (dat denken we iig)! Snel onze camera’s gepakt en foto’s gemaakt, super vet! Op dit moment zitten we bij het papyrus hotel, lekker gebruik maken van de wifi en lunchen. Een broodje ei en patatjes, omnomnom. Zometeen nog even lekker zwemmen in het zwembad hier en daarna weer op naar huis.

  • 03 November 2013 - 14:45

    Hans Vissenberg (Centrum Internationaal):

    Vanuit Nederland, van harte gefeliciteerd.

    Hoe lang blijven jullie in Bahir Dar? En zijn jullie al in de Balagero Cultural Club geweest. In het straatje achter het Summerland hotel? Moet je zeker doen.
    Muziek en dans en een soort van minstreel die liedjes zingt en iedereen voor de gek houdt, bij voorkeur blanke bezoekers. Maar zeer de meoite waard om meegemaakt te hebben.

    Groeten
    Speciaal aan ook aan Gojjam (de directrice van de school)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 4757

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2013 - 30 November 2013

Ethiopië

Landen bezocht: